Obraz w ngłówku - blog - różne

DOLINA CHOCHOŁOWSKA - JESIENNY URLOP W GÓRACH

Jesienny urlop w górach to zawsze dobry pomysł. Mieniące się złotymi barwami drzewa, krajobrazowe szlaki i monumentalne szczyty. Miejscem wartym uwagi jest Dolina Chochołowska - często kojarzona wyłącznie z wiosennymi krokusami. Tymczasem to także idealne miejsce na listopadowe spacery.

Dolina Chochołowska

Dolina Chochołowska jest najdłuższą i największą doliną w polskich Tatrach. To dobry kierunek dla tych, którzy szukają krótszego i łatwiejszego podejścia. Przemarsz w obie strony to ok. 15 km, czyli 3,5 godz. To idealna trasa dla rodzin z dziećmi, a także osób niepełnosprawnych - całą trasę można pokonać z wózkiem. Trasa jest również dostępna dla rowerzystów.

Trasa jest dość urozmaicona i ciekawa. Już na samym początku możemy wejść do bacówki na oscypka i prowiant na drogę. Po drodze mijamy między innymi: tzw. Schronisko Blaszyńskich, Kaplicę Jana Chrzciciela czy Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej.

Wycieczkę do Doliny Chochołowskiej można nieco urozmaicić. Po 1,5 godz. drogi na rozwidleniu skręcamy w lewo - czerwony szlak prowadzi na Trzydniowiański Wierch i dalej na główną grań Tatr lub w dół prosto przez Dolinę Jarząbczą do schroniska. Taka pętla to ok. 4 godz. dodatkowego marszu. Rozwiązanie dla tych bardziej ambitnych, chcących zobaczyć nieco więcej jednego dnia.

Dolina Chochołowska

Mamy nadzieję, że teraz pełny entuzjazmu będziesz chciał wybrać się jesienią w góry! To idealny czas dla tych, którzy nie lubią korków i tłumów. Szlaki nieco pustoszeją, roślinność mieni się pięknymi złotymi barwami. A ceny noclegów także są dużo bardziej atrakcyjne - jak widzisz same korzyści. Sprawdź naszą ofertę!